Human-Etisk Forbund gjør flere endringer i administrasjonen - Marit Øimoen får utvidet ansvar – For å levere på våre medlemmers og kunders forventninger må vi jobbe enda bedre sammen på tvers av fagområder, sier kommunikasjonssjef Marit Øimoen.
Målrettet kommunikasjonsarbeid har resultert i medlemsrekord for forbundet Runder 130,000 medlemmer: – De siste årene har vi gjennomført en full turnaround i hvordan vi jobber strategisk med kommunikasjon.
Human-Etisk Forbund lager podkast for å tilby kunnskap på brukernes premisser Vi vet at publikummet vårt, medlemmer og andre, konsumerer innhold på ulikt vis. Derfor har vi som mål å få ut innholdet vårt i forskjellige formater, sier kommunikasjonssjef Marit Øimoen.
Marit i Human-Etisk Forbund vil bli mindre avhengig av å annonsere på Facebook – En rekke ganger de siste årene har Facebooks overivrige algoritmer stengt annonsekontoen vår. Det er frustrerende og tidkrevende.
Human-Etisk Forbund satser mer på eget innhold – har hentet inn fra SoMe-byrået Elg Fortsetter å styrke kommunikasjonsavdelingen.
Her har kommunikasjonsavdelingen økt fra to til ti personer på få år: Mener Facebook misbruker makten de har – Foreløpig er vanskelig å kutte det ut helt, fordi man på mange måter er fanget i en håpløs situasjon, men den skal vi komme oss ut av, sier kommunikasjonssjefen i Human-Etisk Forbund.
Human-Etisk Forbund oppfordrer til kritisk tenking i ny kampanje Bruker blant annet animasjonsfilm og podkast i kampanjen «Er du sikker på det?».
Henger opp plakater med regnbueflagget i 22 polske byer – Mange sa nei i frykt For noen av aktørene som eier reklameplassene, var bare det å vise regnbuen for sterk kost – de frykter å bli rammet av paragrafen som forbyr å fornærme statens religion.
Sosiale medier: Makt og avmakt «Tre ganger måtte vi opprette ny annonsekonto på Facebook. Til slutt ga vi opp å kjøre kampanjen», skriver kommunikasjonssjefen i Human-Etisk Forbund.